Haber

İzmit’te dijital imar süreci

KOCAELİ (İGFA) – İzmit Belediyesi dijitale geçerek zaman kaybını önlüyor. Tüm kaynaklarını verimli kullanan, sürdürülebilir akıllı bir şehir inşa etmek için; Vatandaşların yaşam standartlarının yükseltilmesi ve hizmetlere daha kolay erişilebilmesi için çalışmalar yapan İzmit Belediyesi, Planlama ve Şehircilik Müdürlüğü’nün sunduğu imar ve yapı ruhsatı sürecini dijitale taşıdı.

DAHA KOLAY VE HIZLI OLDU

Bilgi Süreç Direktörlüğü Yazılım ve Otomasyon grubu ile paydaş firmanın geliştirdiği sistem hizmete açıldı. Bilgi İşlem Müdürlüğü ile Planlama ve Şehircilik Müdürlüğü’nün ortak çalışması olan dijital hizmet, sanal ve fiziki hizmetler arasında kurulan iletişim ile proje mükelleflerinin, yapı denetim kuruluşlarının ve vatandaşların başvuru ve bilgilendirme süreci hem daha kolay ve daha hızlı.

VATANDAŞLAR BAŞVURU SÜRECİNİ TAKİP EDEBİLİR

Sanal ortama aktarılan hizmetler sayesinde vatandaşlar diledikleri yerden ve istedikleri zaman güncel başvuru sürecini takip edebiliyor, eksik belgelerini anında görerek ilgili müdürlüğe gelmeden tamamlayabiliyor. Ayrıca müdürlüğün istediği durum belgelerini (imar, zemin vb.) sanal ortama aktardığından gereksiz kağıt kullanımı minimuma indirilir.

GEREKSİZ GECİKMELER ÖNLENECEK

Sistem üzerinden yapılan SMS ve e-posta bildirimleri ile vatandaşların kuruma gelmeden önce sürecin durumunu bilmesi ve kuruma geldiğinde süreçleriyle ilgili son bilgiye sahip olması nedeniyle gereksiz gecikmelerin önüne geçilecek. Böylece vatandaşların sorunları hızlı bir şekilde çözülecek.

BAŞVURULAR YENİLENECEK

İlerleyen süreçte mevcut hizmetlere ek olarak vatandaşın başvuru sürecini ve sonrasındaki süreç takibini kolaylaştıracak ek hizmetler de devreye alınacaktır. Vatandaşların belediyeye gelmeden imar durumu, yapı ruhsat eki, yerleşim, statik proje, kat irtifakı, bina uygulama projeleri gibi bilgi ve belgelere ulaşmasını sağlayacak E-İskan ve E-Bilirkişi Uygulamaları; Daha önceki başvuru ve belgelerini incelemek istediklerinde sistem üzerinden ulaşabilecekleri Dijital Arşiv Uygulaması gibi uygulamalar dijital dönüşüme yönelik olarak revize edilecek.

BELEDİYEYE GELME ZORUNLULUĞU AZALACAK

Bu sayede vatandaşlar lisans başvurularının durumunu dijital ortamda görüntüleyebilecek. Uygulama sayesinde belge inceleme, ücret ödeme gibi nedenlerle Belediyenin İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne gitme zorunluluğu minimuma inecek.

haberlacin.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu